barnvakt

Nu i helgen hade vi barnvakt :)

Vi gjorde inget speciellt egentligen. Vi tänkte gå ut och äta på china thai, men gick in på ica maxi och köpte kycklingspett och potatissallad. Himmelskt gott var det :-)

Sen gjorde jag ett dekorationsljus till svärmor med en av hennes servetter. Första gången jag gjorde det, men det blev fint. Bilder finns nedanför :)

Sen hyrde vi film och kollade på den. Det var så lugnt och skönt att bara ha altandörren uppe utan att vara rädd för att barnen skulle dra. Men jag saknade dem också. Det kändes lite konstigt att lägga sig utan att ha barnen med sig i sängen. Klockan 9 på morgonen så ringde grannflickan på dörren och väckte oss :/ men vi gick upp och åkte iväg på loppis. Vi fyndade rOch senätt bra. Jeans till Moa och en tröja. Och ett piratskepp till Simon och en brandstation men tillbehör i trä. Stort som ett dockskåp. Än så länge är det piratskeppet som gäller :D

I ludvika hittade jag på en fin gammal bakpulver burk. Från 60-talet tror jag den är. Vetinte riktigt vad jag ska ha den till än. Jättefint skick är den i, de flesta brukar vara lite rostiga, men denna är i nyskick. Sen hittade Stefan på en perkulator eller hur det stavas. En kaffebryggare iaf. Samt böcker till mig :) och en Bolibompa klädhängare. Så fyndat har vi gjort :D

På måndag så ska trädgården få sig en omgång. Då ska vi rensa ogräs och plantera. Ska även beställa ett staket. Jag såg i något reklamblad från homeshopping eller nåt sånt heter det. Sen har jag beställt saker från jotex. Har fixat lite fint på trappen också. Inte klart ännu men på bilden nedanför så ser ni att jag kommit igån iaf ;) Ska ta bort snowracen och pulkan så småningom också ha ha.



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0