Trädgårds röjning.

För någon dag sedan så röjde jag trädgården. Jag rensade buskar och ogräs och ska köpa jord samt plantera blommor och grönsaker. Sen har jag beställt ett staket och belysning så det kommer att bli sååå fint när jag är klar. Lägger naturligtvist upp bilder på det hela när det är klart, men det dröjer ca en vecka till :)
Såg idag att min jordgubbsplanta återuppstått. Det har kommit gröna fina blad som nu växt upp. Kul, då blir det lite goda jordgubbar till sommaren då :) Finns inget godare än jordgubbar med grädde :D


Här kommer lite före och efter bilder på trädgården så här långt. Det som är kvar nu är att rycka upp rötterna, jord och plantera. Gräset har vi klippt igår. Men det ska få sig en rejäl genomkörare igen när planteringen är klar. Skulle vilja ha en damm också, men trädgården är för liten för det. Ska köpa en pool som finns på Lidl, det var en stor pool. den ska vi ha utomhus, och den kommer nog ta upp halva trädgården så damm finns det inte uttrymme för, men drömma är aldrig fel ;)

Före: Vinbärsbusken får vara kvar. Risbusken ska bort.


Efter: En klar förbättring


Före: Ogräs, ogräs och åter ogräs.


Efter: Nu börjar det likna nåt. Rycka bort rötterna, plantera jord, blommor och grönsaker. Sätta upp staket och fina lampor och lyktor. Det kommer bli jättefint till slut :)


Före: Ogräs och brännässlor, brände mig två gånger när jag rensade bort dem...



...Men det var det värt :D Ska ta en spade och gräva upp rötterna, plantera jord och sen ska det sättas solrosor här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0