Krånglande Läkare :(

Idag har det varit storstädning här hemma. Det behövdes, vad skitigt det kan bli på bara ett par dagar.

Idag är det bara Simon och jag hemma. Stefan jobbar och Moa är hos min farmor och farfar.

Min pappa har varit så snäll och skrivit ut teckensspråks material som vi använder till Simon för hans tal.

Det kallas TAKK. Så hoppas Stefan kommer ihåg att ta hem det innan han åker hem igen. Vore bra om han

kommer ihåg att hämta Moa också. Ha ha.

Funderar på att möblera om här hemma. Och sätta köksbordet i vardagsrummet och göra en lekhörna i den

pyttelilla matplatsen vi har. Då slipper vi förhoppningsvis leksaker utspridda i hela vardagsrummet.

Det är ju inte säkert, men man kan ju hoppas ;-)

Luktar blommor i hela huset nu, tyvärr inte en mors dag present, utam för feut de fleur som jag använt och

skurat golven med. Det finns inget skönare att att sätta sig ner i ett städat fint hus och bar slappa och känna sig

lite duktig :-D

Simon är nu utan medicin för att läkaren skrev ut tabletter istället för kapslar  fsatän han VET att Simon inte kan

svälja tabletter. Herregud han är tre år gammal. Vilka treåringar kan svälja tabletter??

:( Har varit runt till varenda apotek

och till och med akuten för att höra om någon annan läkare kunde skriva ut kapslar istället. Blev hänvisad till

vårdcentralen och sjuksköterskan på akuten fixade en tid till mig där i lördags klockan 11. Men det var ju stängt

där så fick inte träffa någon :( Så nu är Simon utan medicin idag och imorgon och på måndag, så jag hoppas

verkligen att få tag i läkaren så vi får rätt sorts medicin. Dessutom så hade inte apoteket medicinen hemma,

fastän jag sagt till om för en månad sedan att ha kapslarna hemma för att vi har användning för dem. Det var

inga problem sa dem, men tydligen var det det ändå, eftersom de ändå inte hade dem. Blir så irriterad, för även

om vi får tag i läkaren och han skriver ut ett nytt recept så har apoteket ändå inte medicinen på lager fastän vi

bett dem ta hem det i tid. Blir så trött på allt krångel :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0